Neveléstani és Metodológiai Tanszék
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neveléstani és Metodológiai Tanszék by Title
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessA kollégiumi együttélés lehetséges pozitív hatásai a serdülőkorban(2020) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessA nagykőrösi református tanítóképzés a 19–20. században a tehetséggondozás tükrében(2022) Fehér Ágota; Pap Ferenc; Szetey Szabolcs; Lehoczky Mária MagdolnaThe creator of the first educational science system in Hungarian,64 József Zákány (1785–1857), considers the complex development of various human “talents” as an essential part of education: the intellect, memory, judgment and imagination, inner feelings, morals and the role of religious feeling in the enrichment of spir-itual talents. In the course of our work, we are looking for the answer to how the development of these areas and their mutual influence were realized in the Nagykőrös teacher training school – as one of the oldest and outstanding teacher training institutions in our country65 – based on the 19th and 20th century notices from the Nagykőrös teacher training school. By this, our aim is to clarify the role of the institution in talent management, also based on the Reformed spirit of the Nagykőrös teacher training school.
- ItemOpen AccessA tanítóképzésben közreműködő gyakorlatvezető pedagógusok praxisa, elkötelezettsége, szakmai értékei és nehézségei(2023) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessA tanórán és iskolán kívüli tanulási elfoglaltságok motivációjának kvalitatív vizsgálata kiemelkedő kognitív képességű tanulóknál(2021) Fehér Ágota; Máth János; Fodor Szilvia; Páskuné Kiss Judit
- ItemOpen AccessA tanulás lehetőségei kisgyermekkorban(2018) Gombos NorbertA tanulmány a kisgyermekkori tanulás lehetőségeit tekinti át. Bemutatja a tanulás különféle értelmezési kereteit, a tanulás pszichológiai és pedagógiai fogalmát, jellemzőit. Kitér a szociális és a szervezett tanulás eltéréseire, gyakorlatban megmutatkozó különbségeire. A kisgyermekkori tanulás keretei közül kiemelten foglalkozik a családban folyó tanulás sajátosságaival, a szociális tanulás szerepével a kisgyermek nevelésének folyamatában. A bölcsődében folyó tanulás formái közül „A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramjában" megjelölt „nevelési helyzetekre" építve emeli ki a szervezett szocializáció első intézményi szintjén zajló legfontosabb fejlesztési területeket. Bemutatja az utánzás, a spontán tapasztalatszerzés, a nevelő és gyermek interakcióból eredő ismeretszerzés, valamint a szokásformálás jelentőségét a hároméves korig terjedő életszakasz bölcsődei fejlesztésében.
- ItemOpen AccessA tehetség szocioemocionális jellemzőinek ábrázolása a filmvásznon(2021) Ackermanné Kelő KamillaTalented people have got a special set of character traits which help them develop their capabilities, but at the same time, it hinders their integration in family, school and society. Depiction of their life paths often appears in cinematography. Together with the students of Károli Gáspár University of Faculty of Teacher Training, we have studied the characteristic features of talent by examining two movies. Our goal was the raising of professional awareness, the renewal of professional vocabulary and the formation of a complex perspective on the matter. During the analyzation of Good Will Hunting (1997) and Gifted (2017) we have identified intra- and interpersonal psychological processes. By knowing these processes and by changing our pedagogical culture we can make the everyday life of a talented person and its environment easier. Looking at the characters appearing in the films, we analysed the specific personality traits of a talented individual, the attachment models and the catalysts for talent development, as well as the atmosphere in family and school, and the influence of an educator on talent development. The films offered a lot of opportunities to analyse the topic, as the dialogues and twist in the stories perfectly showed that talent development with positive family-school-personality interaction is not effective without socio-emotional development.
- ItemOpen AccessA tehetséggondozás kritikus pontjai a pedagógusok szemszögéből(2023) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessA természetközeli oktatás megnyilvánulásai a Jövő Útjain című folyóiratban(Gondolat Kiadó, 2013) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessArany János pedagógiája(2018) Szenczi Árpád
- ItemOpen AccessAz értő olvasás fejlesztése(Ábel Kiadó, 2008) Zsigmond István
- ItemOpen AccessEgy lap az iskolakertekért(2011) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessEQ-mérés és -fejlesztés a gyermekkorban(2021) Hecker-Réz Róbert; Szenczi Árpád; Tokaji Balázs
- ItemOpen AccessGyakorlatvezető kisgyermeknevelők szakmai hivatástudata(2023) Szarka Júlia; Baranyiné Kaszás Ildikó
- ItemOpen AccessImre Sándor és az állami tanítóképzés tantervi reformjai(2021) Gombos Norbert
- ItemOpen AccessImre Sándor nevelésfilozófiájának hatása a nagykőrösi tanítóképzésre(2021) Szenczi Árpád
- ItemOpen Access„… in quo sunt omnes thesauri sapientiae et scientiae absconditi” A nevelési értékek és a tudás szerepe a keresztény pedagógiában(Apor Vilmos Katolikus Főiskola, 2018) Fehér Ágota; Mészáros László
- ItemOpen AccessIskola-egészségügyi törekvések a XIX-XX. század fordulóján(2006) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessMetakognitív stratégiák - összetevőik és mérésük(Scientia Kiadó, 2008) Zsigmond István
- ItemOpen AccessMotivációvizsgálat az Eszterházy Károly Főiskola önkénteseinek körében(2018) Veréb Lilla
- ItemOpen AccessOlvasási stratégiák(Pro‐Print Kiadó, 2009) Zsigmond István; Porsche Éva